Druk na opakowaniach gastronomicznych – jak restauracje i kawiarnie mogą wykorzystać ten trend?

0

Branża gastronomiczna cechuje się bardzo dużą konkurencją. Zarówno w większych jak i mniejszych miastach istnieje dużo lokali gastronomicznych, a restauracje i kawiarnie poszukują nowych sposobów na wyróżnienie się na rynku.

Jednym z trendów jest personalizowany druk na opakowaniach, oferuje go drukarnia online, która pomoże Ci wykorzystać ten trend. Drukując opakowania gastronomiczne sprawisz, że twoja firma zyska większą rozpoznawalność oraz wzbogacisz doświadczenie klientów.

Personalizacja opakowań dla restauracji jako narzędzie marketingowe

Po pierwsze spersonalizowane opakowania na wynos dla gastronomii, np. z logo kawiarni lub jej motywem przewodnim pozwalają na skuteczne budowanie tożsamości lokalu na rynku. Poprzez umieszczenie na nich logo, unikalnych grafik, kolorystyki spójnej z identyfikacją wizualną firmy, restauracje mogą wzmocnić swoją obecność w świadomości klientów i zyskiwać coraz większą popularność.

Co więcej, atrakcyjne i dobrze zaprojektowane opakowania jednorazowe w gastronomii mogą przyciągać uwagę, zwiększając prawdopodobieństwo, że klienci podzielą się zdjęciami w mediach społecznościowych. W ten sposób lokal zyskuje darmową reklamę oraz może dotrzeć do nowych odbiorców, nawet wśród turystów.

Ekologiczne i zrównoważone podejście do druku

Ze wzrostem świadomości ekologicznej ludzi, restauracje powinny zwracać uwagę na materiały, na których drukują swoje opakowania jednorazowe. Wykorzystanie biodegradowalnych, kompostowalnych lub nadających się do recyklingu materiałów jest doskonałym sposobem na pokazanie odpowiedzialność środowiskowej firmy.
Dodatkowo stosowanie ekologicznych farb roślinnych i technologii druku przyjaznych dla środowiska, restauracja bądź kawiarnia mogą przyczynić się do budowania pozytywnego wizerunku marki, szczególnie wśród klientów preferujących zrównoważony styl życia.
Zamiast plastiku, najlepiej jest wybrać papier. Zaleca się unikania zbędnych folii i plastikowych sztućców. Zawsze można rozważyć system opakowań wielokrotnego użytku — ułożyć program „zwrotów”. Wiele restauracji stosuje opakowania zwrotne na wynos, np. metalowe lub silikonowe pojemniki, które można ponownie oddać i wykorzystać.

Sezonowe i okazjonalne opakowania w gastronomii

Korzystanie z druku na opakowaniach daje możliwość na łatwe dostosowanie ich do różnych okazji i sezonów. Opakowania w gastronomii prezentujące wzory świąteczne, walentynkowe, halloweenowe czy inne wydarzenia kulturalne są swego rodzaju edycją limitowaną. Dzięki temu zabiegowi klienci czują, że marka jest dynamiczna, rozwija się i angażuje w bieżące trendy.

Sezonowe opakowania mogą także skutecznie wspierać kampanie promocyjne i specjalne oferty. Można na nich mieścić kody rabatowe, kody QR zachęcające do odwiedzenia strony internetowej czy zaproszenia do programów lojalnościowych.
Technologie dostępne w dzisiejszych czasach, poprzez umieszczenie na opakowaniu kodu QR, dają możliwość przekierowywania klientów na swoją stronę internetową lub media społecznościowe, udostępniania historii restauracji czy procesu produkcji potraw oraz zachęcania do udziału w konkursach lub interaktywnych kampaniach. To podnosi atrakcyjność restauracji w oczach konsumentów.

Podkreślenie jakości produktu i rękodzielniczego charakteru

Dla restauracji stawiających na lokalność, rękodzielniczy charakter i wysoką jakość swoich produktów, druk na opakowaniach gastronomicznych może pomóc w przekazaniu tych wartości. Można wykorzystać nadruki imitujące ręczne oznaczenia, grafiki inspirowane tradycyjnymi metodami rzemieślniczymi czy informacje o składnikach i ich pochodzeniu.
Warto pamiętać, że pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie. Starannie zaprojektowane opakowania na wynos w gastronomii sprawiają, że klient odbierze produkt jako bardziej ekskluzywny, dopracowany i wysokiej jakości. Dzięki temu podświadomie buduje się pozytywne skojarzenie z marką, co może przełożyć się na większą lojalność i częstsze powroty do lokalu.
Co więcej, personalizacja może sprawić, że klient poczuje się wyjątkowo — przykładem może być umieszczanie indywidualnych podziękowań na opakowaniach lub dedykowanych wiadomości.

Użyteczność

Trend dostaw i jedzenia na wynos rośnie, więc warto inwestować w opakowania dostosowane do kurierów, tak by były odporne na wstrząsy i ciepłochronne. Street food i dania na wynos mogą zyskać na wartości i zdobyć popularność dzięki dobrze zaprojektowanym opakowaniom.
Kluczowa dla płynnych dań, takich jak zupy lub sosy jest szczelność. Dlatego warto stosować dodatkowe zabezpieczenia jak np. folię zabezpieczającą pod przykrywką. Istotnie ważne jest, aby opakowanie utrzymywało temperaturę.
Termiczne i wielowarstwowe opakowania pomagają utrzymać ciepło jedzenia dłużej. Dla zimnych napojów czy deserów (np. lodów) można stosować opakowania z izolacją. Popularnym rozwiązaniem są torby termiczne do dostaw z pianki EPP.
Aby zaprojektować takie opakowanie, musimy określić jego cel i funkcję. Dlatego na początku, najlepiej przed tworzeniem projektu trzeba zastanowić się, czy będą to dania gorące, zimne, suche czy płynne? Będą to potrawy na wynos, do dostawy czy może street food?
Istotne są także wymagania klienta i tego czego od restauracji się oczekuje — czy opakowanie ma być ekologiczne, wygodna, a może estetyczne? Na przykład jeśli projektujesz opakowanie na ramen do dostawy, powinno ono mieć osobne komory na makaron i bulion, być szczelne i dobrze utrzymywać temperaturę. Pod uwagę można wziąć jeszcze wygodę użytkownika, atrakcyjny i spójny design oraz dobranie trwałego i ekologicznego materiału.

Dla restauracji, kawiarni i szeroko pojętej gastronomii druk na opakowaniach to potężne narzędzie marketingowe, które może znacząco wpłynąć na postrzeganie marki, lojalność klientów oraz podnieść sprzedaż. Restauracje i kawiarnie, które zdecydują się na wykorzystanie tego trendu, mogą skutecznie wyróżnić się na tle konkurencji, budować bardziej angażującą relację z klientami oraz wspierać swoje działania promocyjne.
Warto postawić na nowoczesne i kreatywne rozwiązania — a personalizowane opakowania gastronomiczne to jeden z tych elementów, które mogą przynieść długoterminowe korzyści. Opakowania te mogą być nie tylko praktyczne, ale także stanowić wyjątkową formę prezentacji marki i zwiększyć jej rozpoznawalność.
Fourzeros
Leszczyńska 4, 00-339 Warszawa, Polska
https://www.google.com/maps?cid=14376996309021132664

Poprzedni artykułPożar budynku mieszkalnego w Zielęcinie
Następny artykułUroczyste otwarcie zmodernizowanej drogi powiatowej nr 3500E w Białej
Subscribe
Powiadamiaj o
guest

0 Komentarze
najstarsze
najnowsze najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments