Kolejny pirat drogowy stracił prawo jazdy

2

Pomimo licznych kampanii edukacyjnych i wysokich mandatów, wciąż nie brakuje kierowców, którzy lekceważą przepisy ruchu drogowego. O konsekwencjach jakie niesie nieprzepisowa jazda przekonał się 45-letni mieszkaniec powiatu mikołowskiego, który 1 lutego 2025 roku został zatrzymany przez pajęczańską „drogówkę” za znaczne przekroczenie prędkości.

Mężczyzna, jadąc osobowym volkswagenem golfem przez miejscowość Radoszewice, poruszał się z prędkością 115 km/h w terenie zabudowanym, czyli o 65 km/h więcej, niż pozwalają przepisy. W efekcie poniósł surowe konsekwencje – otrzymał mandat w wysokości 2000 zł, 14 punktów karnych oraz stracił prawo jazdy na trzy miesiące.

Policja apeluje o rozsądek i dostosowanie prędkości do warunków drogowych. Nawet jeśli przepisy pozwalają na jazdę z określoną prędkością, nie zawsze oznacza to, że jest ona bezpieczna. Warto pamiętać, że nadmierna prędkość to jedna z głównych przyczyn tragicznych wypadków.

Śliska nawierzchnia, ograniczona widoczność i wydłużona droga hamowania to czynniki, które zimą mogą decydować o bezpieczeństwie na drodze. Niestety, nie wszyscy kierowcy biorą to pod uwagę. Przekraczanie dozwolonej prędkości to nie tylko złamanie przepisów, ale przede wszystkim realne zagrożenie dla życia i zdrowia.

Poprzedni artykułRekordowy 33. Finał WOŚP w Powiecie Pajęczańskim!
Następny artykułWyprawa survivalowa dla Piotra Dźbika
Subscribe
Powiadamiaj o
guest

2 Komentarze
najstarsze
najnowsze najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
paj
paj
9 miesięcy temu

Sorki że nie na temat ale zastanawia mnie dlaczego przejście dla pieszych znajduje się na ulicy częstochowskiej zaraz przy zakręcie

Michal
Michal
9 miesięcy temu

Łatwiej jest komuś dać mandat czy kogoś wstawić do kostnicy niż poprawić infrastrukturę drogowa . Taki mamy kraj . Na pierwszym miejscu powinno być zmiana podejscia ludzi na drogach tyczy się to kierowców i pieszych każdy użytkownik drogi powinien myśleć za innych a nie na zasadzie bo ja mam pierwszeństwo później poprawa infrastruktury drogowej a na końcu dopiero przepisy i ich egzekwowanie ale to ostatnie jest najłatwiejsze a do tego jeszcze przynosi zyski do budżetu ( każdy rząd w tej kwestii jest taki sam ) jest to odpowiedź do pierwszego komentarza pod postem .

Last edited 9 miesięcy temu by Michal