R e k l a m a
Strona głównaWiadomościKary cielesne w szkole?

Kary cielesne w szkole?

Od kilku dni otrzymujemy informacje, iż w Szkole Podstawowej im. Marcina Bielskiego w Białej mogło dojść do naruszenia nietykalności cielesnej jednego z uczniów przez pedagoga tejże placówki.

Do zdarzenia miało dojść kilka tygodni temu, jednak chłopiec przekonywany o swojej winie przez nauczycielkę bał się przyznać do zdarzenia rodzicom.

Dyrektor szkoły Barbara Bociąga, przekonywała nas, że nie jest w stanie jednoznacznie ustalić, czy bicie ucznia rzeczywiście miało miejsce, jednak zgodnie z obowiązującymi procedurami w stosunku do nauczycielki zostały wyciągnięte odpowiednie konsekwencje. W klasie przeprowadzono także anonimową ankietę, w której większość rodziców stwierdziło, iż nie mają zastrzeżeń do pracy pedagoga.

“Część z rodziców wręcz apelowało o pozostawienie tej pani w szkole – dodaje dyrektor placówki.”

Z drugiej strony docierają do nas informacje, iż nie jest to pierwsza tego typu sytuacja w wieloletniej karierze nauczycielki. Osoby, które się z nami kontaktowały twierdzą, że podobne przypadki zdarzały się już kilkanaście lat temu. W tej chwili kobieta przebywa na zwolnieniu lekarskim, nie wiadomo czy wróci do szkoły.

Sprawa pobicia ucznia przez nauczycielkę, jak również szeregu innych zastrzeżeń do  funkcjonowania Szkoły Podstawowej w Białej jest szerzej opisywana w dzisiejszym numerze tygodnika Kulisy Powiatu.

R e k l a m a
Poprzedni artykułKonstruktor – technolog
Następny artykułDachowanie w Marzęcicach

30 KOMENTARZE

guest
30 komentarzy
najstarsze
najnowsze najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu

a co to za nauczycielka?

Dam
Dam
6 lat temu

Niech ZUS sprawdzi czy słusznie przebywa na zwolnieniu lekarskim. Dziwnym trafem zawsze jak jest afera to osoby podejrzane idą natychmiast na zwolnienie lekarskie.

zawisza
zawisza
6 lat temu

Ta pani zawsze miała problem z pohamowaniem swojej agresji. Jak mnie uczyła ( było to kilkanaście lat temu ) baliśmy się do szkoły iść jak ta “pani” miała z nami lekcje:/ a co do apelu rodziców o jej pozostawienie w szkole: BZURA NA RESORACH. Rodzice wielokrotnie chodzili na skargę do Pani dyrektor która nigdy nie widziała problemu w pani LB. Masakra

czarnnii
czarnnii
6 lat temu

Jak sie naxywa ta mila pani bo to l.b to nic nie mowi

wika
wika
6 lat temu

ta nauczycielka jest fajna

wika
wika
6 lat temu

jest wychowawczynią mojego brata i on mówi ze ją lubi

wika
wika
6 lat temu

a może zrobiła to przez przypadek

xd
xd
6 lat temu

Ona zawsze była agresywna. Juz dawno temu wyszlam z podstawówki ale pamiętam jak uczniowie których uczyła bali się jej. Skarg tez było sporo.

wika
wika
6 lat temu

ja myślę że to nie było celowo

benek
benek
6 lat temu

jak można się wyżywać nad dziećmi w Szkole Podstawowej. One mają od 5-6 do 13lat?? Co takie dziecko jej zrobiło strasznego?? jeśli nie ma cierpliwości to do przetwórni na taśmę produkcyjną!! a nie dzieci wychowywać!!
Wika… przypadkiem takie rzeczy można przez tyle lat robić?? za moich czasów non stop skargi na nią były!!

Magda
Magda
6 lat temu

Pobicie? Czy to nie przesada. Pewnie zlapala go za reke zeby sie uspokoil. Dzieci wychowywane bezstresowo przez swych rodzicow. Nie maja szacunku do nauczyciela. Ani do zadnego doroslego. Drodzy rodzice jesli dziecko jest nadpobudliwe to trzeba mu pomoc, jest z tego co wiem specjalista w placowce, a nie wypierac chorobe dziecka i nazywac go indywidualista. Jak dzieci maja byc grzeczne kiedy rodzice sa gorsi od nich. Teraz przed wyborami kazdy bedzie sprawe roztrzasal i wyolbrzymial. Nie przecze ze nauczyciel nie ma prawa ucznia nawet klepnac ale nie mowmy tu o pobiciu. Niech rodzic zastanowi sie nad forma wychownia i nie… Więcej »

Kris
Kris
odpowiedział na komentarz  Magda
6 lat temu

Nie znam dokładnie faktów, ale najpierw bym się skupił na rodzicach, bo teraz dzieci maja wiecej do powiedzenia niż nauczyciele, a może jakaś sflustrowana mamuśka woli zamiast poświecic czas dziecku gnoić nauczycieli co? Sam mam 2 w szkole to widzę te nowobogackie lalunie co same ledwo średnie szkoły pokończyły, a wymagały by od nauczycieli by im dzieci wychowały – nauczyciel ma uczyć ! Wychowują rodzice. Piotr Skarga: Takie będą Rzeczypospolite jak ich młodzieży chowanie… Qvo vadis polonia?!

Kasia
Kasia
6 lat temu

Inni nauczyciele sobie z tym radzą ona nie potrafi…tak?? co wy macie z tą nadpobudliwością?? są dzieci które się dobrze uczą i są takie które gorzej…dla których rodzice z różnych przyczyn nie mogą poświęcić tyle czasu ile by chcieli, i którym trzeba poświęcić więcej czasu a nie uzywać swojej wyższości fizycznej czy psychicznej!!

Magda
Magda
6 lat temu

Kasia tutaj chodzi o szacunek dziecka. Dziecko w pierwszych latach szkolnych trzeba ukierunkowac jesli tego rodzic nie zrobil robi to szkola. Nauczyciel nie jest bez winy w tym przypadku. Ale dyscyplina w domu jest niezbedna, szkola wszystkiego nie zrobi.
Benek mowisz do przetworni. W przetworni praca jest latwiejsza, bo zaden ogorek nie wpadnie ci w szal. I nie bedzie w ciebie koprem rzucal bo mu nie czegos nie dasz. Widzieliscie zapewne dzieci w szal wiec wiecie co mam na mysli.

Kasia
Kasia
6 lat temu

Mówisz o szacunku dla dziecka…szacunku nie zdobywa się przez jakąkolwiek przemoc. Ta pani mnie uczyła wiem o czym mówię. Miałaś z nią kontakt czy to frazesy wyciągnięte z kosmosu wypowiadasz??

sliwa
sliwa
6 lat temu

jak ja chodziłem do szkoły podstawowej, to z kar cielesnych nikt halo nie robił, a podejrzewam ze za takie kary jak my mieli teraz nauczyciel dostałby pakę, klęczenie na woreczku z grochem w kącie z oślimi uszami, bicie po rękach drewnianą linijką, krzesełeczko, i na złe mi to nie wyszło dzieci naprawdę potrafią dokuczyć pamiętam chyba była to 5 lub 6 klasa jak uczeń pobił nauczycielkę,

ulatowska
ulatowska
6 lat temu

Przecież tam nic się nie stało. Sprawę szybko wyciszą, władze gminy powiedzą, że nie było problemu i to nie ich wina tylko, to oni są poszkodowani i zaszczuci. Reszta plebsu uzna, że wszyscy nagłaśniają problem, bo mają w tym interes. I życie będzie toczyć się dalej w cudownej gminie. Większość mediów nic nie napisze o sprawie, bo przecież głupio pisać źle o chlebodawcy. 500 tys. zł “wypłynęło” z gminy Rząśnia i też wszyscy są niewinni i poszkodowani. Ale przecież to nie wójta prywatne pieniądze. Ludzie trochę pogadają, władza postęka jaka to tragedia. A pół miliona złotych już nigdy nie odzyskamy.… Więcej »

adam
adam
6 lat temu

Sliwa bicie dzieci nie jest cool nie wiem co nam chcesz przekazać. Zwierząt się nie biję a co dopiero dzieci. Chcial/a byś by ktoś swoje frustracje i życiowe niepowodzenia przelewal na twoje dziecko? Niedługo prawa zwierząt będą bardziej respektowane jak prawa dzieci. Patologia!!

sliwa
sliwa
odpowiedział na komentarz  adam
6 lat temu

klaps to nie jest bicie, uczcie swe dzieci ze za klapsa mogą was oddać pod sąd a stracicie nie tylko dzieci, oczywiście gdyby ktoś wtłukł mojemu dziecku bez powodu szukał by zębów po całym powiecie, najpierw musi być rozmowa z rodzicami jeśli jedna nie pomaga, druga, trzecia też to co ma zrobić nauczyciel dać się pomiatać wsuchowi, oczywiście piszę ogólnie nie znam historii bo może nauczycielka miała jakieś schizy no ale jak nikt nie narzeka prócz jednego dziecka no to co pani sie uwzięła

Magda
Magda
6 lat temu

Kasia. Chodzi mi o szacunek dla osoby doroslej. Jesli w domu krytykuje sie nauczyciela to dlaczego dziecko ma go sluchac. Kazda forma przemocy powinna byc pietnowana, nauczyciel nie moze bic dzieci, ale z tego co wiem nauczyciel zlapal za reke zeby sie uspokoilo. Jesli zlapanie za reke takie poruszenie wznioslo to dlaczego matka do tej pory nie jest zgloszona do kuratora za szarpanie dzieci, targanie ich za uszy w publicznym miejscu. Przeciez widac ze dzieci sa” bezstresowo wychowywane”

Kasia
Kasia
6 lat temu

Szacunek to nie strach…a znam metody wychowawcze tej pani. Nie koniecznie trzeba uderzyć aby zabolało.

Magda
Magda
6 lat temu

Nie wszyscy jak widze ” boja” sie tej pani. Wika pisze ze jej brat lubi nauczycielke. Moze juz wypalila sie zawodowo, moze nie ma daru do uczenia dzieci. Nie znam tej pani ale znam rodziny ktore zamiast rozwiazac problemy domowe, zadbac o dzieci o pomoc dla nich. Rozpuszczja je do granic mozliwosci, nie stawiajac zadnych ograniczen, nie daja sobie rady. W domu jest krzyk i klapasy ale z tym nikt nic nie robi. Dziecko jdzie do szkoly i co nagle sie odmieni? Jakie jest w domu takie i w szkole. Jestem osoba dorosla ale gdy widze mojego nauczyciela z SP… Więcej »

Była wychowanka
Była wychowanka
6 lat temu

Jestem byłą wychowanka pani LB. Sytuacja w naszej klasie była zawsze napięta. Nasza wychowawczyni była zawsze zdenerwowana i często na nas krzyczała. Pamiętam dwie sytuacje w których nie potrafiła opanować swoich emocji. Za pierwszym razem uderzyła moją koleżankę, sprawa oczywiście szybko ucichła, nie zainteresował się nią nikt w tym szanowna pani dyrektor i pedagog. Za drugim razem sprawa była jednak poważniejsza. Mój kolega zaczął dokuczać mojej koleżance (jak to dzieci w tym wieku), pani LB potraktowała sprawę nieco poważniej i kazała mojej koleżance uderzać go drewnianą linijką, moja koleżanka nie chciała jednak tego zrobić, więc pani wychowawczyni wzięła sprawy w… Więcej »

Magda
Magda
6 lat temu

Byla wychowanka w ktorej klasie uczyla cie ta pani. Teraz uczy jakie dzieci.

kala
kala
6 lat temu

Piszecie bzdury

Iga
Iga
6 lat temu

kala…bez powodu nagany nie otrzymała i na L4 nie uciekła :/

cba
cba
6 lat temu

Pani LB została zwolniona

kala
kala
6 lat temu

A dostała naganę ??????

Anonimowo
Anonimowo
6 lat temu

Dyrektorka powinna wylecieć za ciche przyzwolenie na ten proceder przez tyle lat. To dzieci mają uszczerbek na psychice. I kadra dyrektorska powinna ponieść konsekwencje.

janek
janek
6 lat temu

Pani dyrektor w Białej , to naprawdę dobra kobieta, szacunek dla PANI, wszyscy, rozumieją, problem z panią x, ale to nie P. Dyrektor jest winna i zostawcie w końcu tą DOBRĄ KOBIETĘ, bo łatwo jest oceniać, potrzeba zrozumienia dla sprawy, Na pewno ktoś, kto ma miękkie serce to ma twardą d….. i na pewno każdy to zna z własnego podwórka. Nowa Szkoła w Białej to zasługa PANA WÓJTA I PANI DYREKTOR, SZANUJCIE TO MIESZKAŃCY BIAŁEJ I DOCEŃCIE TĄ CIĘŻKĄ PRACE. POMYŚLCIE?
POZDRAWIAM
JANEK