Film reklamowy jest jednym z najskuteczniejszych sposobów reklamy w internecie. Przekonuje widza, motywuje go i przekonuje potencjalnego nabywcę do określonych zachowań, jak żadne inne narzędzie marketingowe. Nic dziwnego, że coraz więcej firm wybiera ten rodzaj reklamy. Wykonanie filmu reklamowego rozpoczyna się od znalezienia wykonawcy, któremu można zlecić realizację takiego zadania. W gąszczu różnych ofert nie jest to takie łatwe.
Szukanie wykonawcy
Film reklamowy to strzał w dziesiątkę. Przecięty internauta nie poświęca zbyt wiele czasu na czytanie opisu usługi lub produktu, nie skupia uwagi na przeglądaniu galerii, w której jest kilkadziesiąt zdjęć/ Oczekuje szybkiej i konkretnej informacji o usłudze lub towarze. Ceni wartką akcję i dobrze wykonaną animację. Jeżeli film reklamowy od pierwszej sekundy go zainteresuje, to obejrzy go do końca. Ze względu na znaczenie filmu reklamowego dla zwrócenia uwagi odbiorcy, produkcja filmowa musi być krótka z wyraźnie zaznaczonym początkiem, środkiem i końcem. Tak mistrzowskie produkcje wykonują tylko najbardziej doświadczone firmy realizujące zlecenia na filmy reklamowe. Poszukiwanie wykonawcy dobrze jest rozpocząć od zapoznania się z ofertami kilku firm i obejrzenia przykładowych realizacji. Niezwykle ważne dopytanie wykonawcy o szczegóły współpracy, np.: o sprzęt, który będzie użyty do wykonania reklamy. Informacja o tym, jakiej marki jest kamera, wiele mówi o wykonawcy. Jeżeli jest to dość tani sprzęt, to jakość filmu może być daleka od oczekiwanej. Firmy, które używają droższego sprzętu, zazwyczaj mają już kilka lat doświadczenia i mogą sobie pozwolić na inwestycję w profesjonalny sprzęt.
Portfolio firmy
Każdy profesjonalista chwali się swoimi dziełami, bo wie, że jego praca świadczy o jakości usług i przyciąga uwagę klientów. Przed zamówieniem usługi realizacji filmu reklamowego, warto zobaczyć przykładowe realizacje potencjalnego wykonawcy i obejrzeć każdy udostępniony na jego stronie film ze trzy razy. Podpowiedzią, co jakości usług jest także miejsce w wyszukiwarce Google – im wyższe, tym firma ma większe doświadczenie i dba o swój wizerunek, więc będzie wiarygodnym partnerem.
Rozmowa telefoniczna
Pierwszym kontaktem z potencjalnym wykonawcą powinna być rozmowa telefoniczna. Jeżeli rozmówca zapewnia, że robi film reklamowy w dwa dni i za 1500 zł lub „gubi się w zeznaniach” twierdząc, że „wycena filmu jest skomplikowana”, to raczej nie jest to kandydat na wykonawcę tak ważnego zlecenia. Wycena filmu reklamowego zajmuje kilka dni. Nie istnieją tanie filmy reklamowe.
Film reklamowy powinien sprzedawać produkt. Przy produkcji takiego materiału pracuje wiele osób – specjalistów w swoich dziedzinach. Przecięte ceny filmy reklamowego wahają się od 6000 zł. Limit cenowy w zasadzie nie ma granic. Jedno jest pewne – coś takiego jak film reklamowy do 2000 złotych nie istnieje w przysłowiowej „naturze”, zakładając, ze zleceniodawcy zależy na przyzwoitej jakości.
Profesjonalne filmy reklamowe z studiem video Krótkie Formy