Korepetycje to doskonały sposób na zarobek. Aby jednak zajęcie to przynosiło oczekiwane zyski, kluczowy jest stały przepływ klientów. Aktywne ich poszukiwanie jest wręcz nieodzowne dla rozwoju działalności i zwiększenia bazy uczniów. Jak pozyskać nowych uczniów? Gdzie ich szukać? Podpowiadamy!
Określ grupę docelową o wykorzystaj kontakty
Zidentyfikuj potencjalnych klientów. Określ, na jakim poziomie możesz uczyć innych, czy będą to uczniowie podstawówki, szkół średnich czy studenci. Może specjalizujesz się w przygotowaniu młodzieży do egzaminów maturalnych albo specjalistycznych egzaminów językowych. Weź wszystko to pod uwagę, nim przygotujesz ogłoszenia dla uczniów.
Szukając klientów, korzystaj z własnych kontaktów, takich jak rodzina, znajomi czy znajomości w szkole lub pracy, aby rozpowszechnić informacje o swoich usługach i dotrzeć do potencjalnych klientów. Tak zwana poczta pantoflowa w wielu przypadkach jest najskuteczniejsza. Uczniowie szukają doświadczonych korepetytorów z polecenia, którzy pomogli już innym opanować problematyczny materiał.
Reklamuj swoje usługi online i offline
Wykorzystaj potencjał mediów społecznościowych, stron internetowych i portali ogłoszeniowych do promocji swoich usług. Regularne publikowanie treści i opinii klientów może przyciągnąć uwagę nowych klientów. Spróbuj znaleźć też lokalne grupy np. z angielski Warszawa, gdzie będziesz mógł dopasować swoją ofertę do potrzeb klientów.
Umieszczaj też ogłoszenia w lokalnych gazetach, na tablicach ogłoszeń czy w sklepach, aby dotrzeć do osób poszukujących korepetytorów w okolicy.
Udzielaj próbnych lekcji potencjalnym klientom
Zaoferuj darmowe lub o połowę tańsze próbne lekcje, aby potencjalni klienci mogli poznać Twoje umiejętności i styl nauczania, co może zachęcić ich do skorzystania z dalszych usług. To także doskonały sposób na reklamę usług.
Na lekcje próbne możesz umawiać się z jednym bądź kilkoma uczniami i prosić ich o wystawienie opinii – np. na Twoim profilu w mediach społecznościowych – po skończonej lekcji. Wprowadź też program poleceń, w którym obecni zadowoleni klienci mogą polecać Twoje usługi innym, co może przynieść nowe zlecenia.
Zbuduj swoją własną markę osobistą
Kreuj swój pozytywny wizerunek. Pokazuj się jako korepetytor w różnych sytuacjach. Dbaj przy tym o profesjonalizm, zaangażowanie i wysoką jakość usług, co przyciągnie nowych klientów i zbuduje lojalność.
Świetnym miejscem na promocję własnej marki są targi edukacyjne. Weź w nich udział, bo to doskonały sposób na nawiązanie kontaktów z potencjalnymi klientami i promocję swoich usług wśród osób zainteresowanych nauką.
Aktywne poszukiwanie klientów jest kluczowe dla sukcesu w pracy korepetytora. Wypróbuj różnorodne metody promocji i angażuj się w budowanie relacji z klientami, aby zwiększyć swoją bazę uczniów i rozwijać swoją działalność.