R e k l a m a
Strona głównaPorady ekspertaSkuteczne i tanie sposoby na reklamę małej firmy

Skuteczne i tanie sposoby na reklamę małej firmy

Reklama od zawsze uznawana jest za dźwignię handlu. Zwykle kojarzy się z wysokimi nakładami pieniężnymi i działaniami zakrojonymi na szeroką skalę. Dla firm dopiero wkraczających na rynek oraz mniejszych przedsiębiorstw skuteczna promocja wydaje się nieosiągalna. Okazuje się jednak, że wystarczy pomysł i odpowiednie narzędzia, by niewielkim kosztem zostać zauważonym i wyróżnić się wśród konkurencji.

Tradycyjne formy mogą być równie skuteczne

W dobie rozwoju technologii informacyjnej większość działań komunikacyjnych przenosi się do sieci, jednak w wielu przypadkach to tradycyjne formy reklamy dają lepsze efekty. Wszelkie ulotki, gazety czy foldery dystrybuowane bezpośrednio wśród klientów mogą dać spektakularny rezultat. Warto podkreślić w ten sposób swój profesjonalizm, prezentując na nich prestiżową siedzibę firmy. Pracując w domu również możesz taką mieć, jeśli zdecydujesz się na biuro wirtualne w Warszawie. To usługa, w ramach której otrzymujesz adres w biznesowej dzielnicy, który wzbudzi zaufanie i tym samym przyciągnie klientów.

Marketing szeptany

Skuteczną formą promocji jest także marketing szeptany. Nic tak nie wzmacnia wiarygodności, jak pozytywne opinie zadowolonych klientów, którzy dzielą się nimi z innymi za pomocą przekazu ustnego czy w ramach komentarzy umieszczanych na forach, mediach społecznościowych i stronie www. Warto także poszerzać sieć kontaktów poprzez uczestnictwo w spotkaniach branżowych lub konferencjach.

Szansę na nawiązanie ciekawych znajomości daje też biuro wirtualne w centrum Warszawy. Poprzez wizyty w budynku, gdzie znajduje się wiele firm, masz okazję w jednym miejscu spotkać specjalistów z wielu branż. Krótka rozmowa o Twojej działalności i wymiana wizytówek skutecznie zwiększają szansę na to, by Twoja usługa została polecona innym.

Social media zawsze w modzie

Jeśli chcesz wypromować swoją markę niewielkim kosztem, warto założyć profil na popularnych platformach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram czy YouTube. Forma komunikacji, na którą się zdecydujesz, powinna być dopasowana do rodzaju działalności. Pamiętaj o tym, aby zachować regularność i aktywność. Odpowiadanie na komentarze pokazuje Twój szacunek wobec internautów i podnosi Twoją wiarygodność jako usługodawcy. Warto także zainwestować niewielką kwotę pieniędzy w reklamę na social mediach. Sprawi to, że firma zostanie dostrzeżona przez tysiące osób, których miejsce zamieszkania, wiek czy wykształcenie odpowiadają ustalonej przez Ciebie grupie docelowej. Promocja nie zawsze musi wiązać się z wysokimi kosztami, tańsze formy reklamy działają niekiedy skuteczniej niż wysokobudżetowe działania. Wystarczy, że rozeznasz się w dostępnych opcjach i umiejętnie je wykorzystasz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

R e k l a m a