Nocna kolejka pod urzędem

73

Ponad setka mieszkańców gminy Rząśnia spędzi noc pod tutejszym urzędem. Gra toczy się o 9 tysięcy złotych.

Gmina Rząśnia przystępuje do realizacji kolejnego etapu przedsięwzięcia proekologicznego. Mieszkańcy będą mogli wymienić dotychczasowe źródła ciepła na kotły węglowe klasy 5 zasilane ekogroszkiem. Gmina dofinansuje do 70% poniesionych kosztów poniesionych na wymianę pieca, ale nie więcej niż 9000 zł. Łącznie zostanie przeznaczone na ten cel 1 206 400 zł.

Łatwo policzyć, że jeśli każdy wniosek będzie trzeba dofinansować kwotą 9 tysięcy złotych pieniędzy wystarczy na 134 kotły, a chętnych nie brakuje. Podanie o udzielenie dotacji będzie można składać od wtorku 6 czerwca. Jednak już dzisiaj pod Urzędem Gminy gromadzą się osoby, które chcą złożyć wymagane dokumenty w myśl zasady kto pierwszy, ten lepszy. Na społęczną listę kolejkową do godz. 22 zapisało się już 113 chętnych. Większości mieszkańców oczekujących przed urzędem dopisują dobre humory i żartują, że jest to świetna okazja do integracji.

Ja się stąd nie ruszam. Za dziewięć tysięcy nie będę marudził – mówi jeden z kolejkowiczów.

Część jest wzburzona faktem, że noc będzie musiała spędzić przed urzędem i sugeruje, że lepszym rozwiązaniem byłaby loteria wnioskowa. Jednak jak nietrudno się domyślić, zapewne pojawiłby się głosy, że losowanie było ustawione. W takiej sytuacji trudno znaleźć rozwiazanie satysfakcjonujące wszystkich zainteresowanych. Czy warto było spędzić noc w kolejce dowiemy się już jutro.

73
Odpowiedz

avatar
18 Comment threads
55 Thread replies
1 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
40 Comment authors
ciekawyDobromirciekawyL1 L2 L3zawada Recent comment authors
najnowsze najstarsze najpopularniejsze
UNIKSERRR
UNIKSERRR

POLSKA CEBULA XDDD

10warta
10warta

Za taki prezent warto postać te kilka godzin sądzę.

Likwidacja powiatu
Likwidacja powiatu

Prezent – z twoich podatków.

ernest
ernest

To nie jest z podatków, ale za szkody wynikające z uciążliwości kopalni! Plus z wpływów eksploatacyjnych zazdrośniku…

sdcsd
sdcsd

Prezent to jest dla firm z branży 😉

qwerty
qwerty

To rób.

Vgvbj
Vgvbj

Komuno trwaj …

Banan
Banan

pisze Vgvbj z jakiejś wichury pewnie z dolnośląskiego . pozdrawiam .

Bhgghhf
Bhgghhf

Lepiej z wichury niż od POgromców S8 blisko Bełchatowa. Niż Grabarczyków, co to trasy przez pola i lasy wyznaczają.

zdzialoszyna
zdzialoszyna

W pajecznie z zazdrosci az wrzodow dostaja!

Gryf
Gryf

Moze nie majo internetow a w kolejce to mozna I druga polowke poznac abo wypic

Pajęczak
Pajęczak

Szkoda że w Pajęcznie takich akcji- oczywiście z wymianą kotłów nie ma bo w okresie grzewczym w pewnych miejscach nie da się przebywać!

abc
abc

Chyba przespałeś temat 🙂 w Pajęcznie też była taka akcja, sama składałam wniosek, bez kolejki 🙂

włodek
włodek

Ciekawe kiedy i na co chyba tylko dla wtajemniczonych/swoich / żadnych ogłoszeń nie spotkałem na ten temat

Qwerty
Qwerty

na przykład na osiedlu Źródelna… i to nie tylko w sezonie grzewczym

sdcsd
sdcsd

Obraz tego jak łatwo manipulować społecznością.

Zielony
Zielony

Dajcie znać, jak będzie już 133 osoby na liście to podjadę 😉

człowiek wódka
człowiek wódka

polej 🙂

Zmarnowane pieniadze
Zmarnowane pieniadze

ja tam nie widze urzedu gminy tylko same chaty

Likwidacja powiatu
Likwidacja powiatu

Węgiel nie jest ekologiczny.

Dusigrosz
Dusigrosz

Jak dla mnie to te piece powinny być dla najbiedniejszych rodzin co zaoszczedza grosza a nie wyscigi po kotly , w kolejce pewnie stoi nie jeden co by gotowka zaplacil za piec…

Ewa
Ewa

Jakie rodziny masz na myśli pisząc:”najbiedniejsze”?Czy te o niskich dochodach ,ale o czystych domach i zadbanych dzieciach?? czy te o średnich dochodach, w których króluje brud i smród . Bieda to pojęcie względne.

Zainteresowani
Zainteresowani

To na pewno, przodujący to pseudo biznesmeni którzy grosza nie przepuszczą, bo bidota to się wstydzi a ci to od 14.00 05.06 będą stać 🙂

Poirytowana
Poirytowana

Żałosne. Zapisałam sie na listę, pojechałam do domu. W międzyczasie ludzie ustalili nowe chore zasady, w nocy bylo kilkukrotne odczytywanie listy kto sie sie nie pojawił został skreślony. Jestem w ciąży mąż jest w delegacji i mam na tyle rozsądku ze nie bede wstawać i jeździć listy sprawdzać. Żal mi was ludzie. Dotacje sa do 2020 roku a wy zachowujecie sie jakby wam miało braknac. Ale jak mówią „najpierw niech nachapie sie bydło”.

Ewa
Ewa

Jeśli uważasz ludzi stojących w kolejce za bydło to po jakiego diabła pisałaś się w kolejkę z bydłem??Trzeba było siedzieć w domu i czekać na 2020 rok i postać sobie w kolejce z ludźmi!! Nie będę cię obrażać bo to nie w moim stylu , ale patrząc na Ciebie przychodziło mi kilka epitetów.

Poirytowana
Poirytowana

Pozdrowienia dla kolejnej pani koczujacej noca 🙂 przepraszam za sformulowanie ale to tylko frazeologizm (znaczenie sprawdzić w słowniku) poza tym do cywilizowanych ludzi policja nie przyjeżdża o ile sie nie myle 🙂

Ewa
Ewa

A czy zwrot ” tłusta krowa” jest związkiem frazeologicznym? Policja nie przyjeżdżała do nikogo z kolejkowiczów . Owszem radiowóz jechał ulicą , jest to droga publiczna więc to nic nadzwyczajnego.Pragnę dodać do Twojej wiadomości Pani Poirytowana,że w przez całą noc był spokój i miła atmosfera, Wszyscy byli dla siebie mili , wszystkim dopisywały humory , słychać było żarty i śmiech.Pozdrowienia dla wszystkich z kolejki!!

Poirytowana
Poirytowana

Widzę nie zastosowała sie pani do zaleceń i nie przeczytała definicji w słowniku, dopóki pani nie nie zrobi prosze nie udostępniać zbędnych komentarzy, chyba ze to Pani siebie opisuje takim epitetem (znaczenie sprawdź w słowniku)

kruczek
kruczek

Wyraz bydło na pewno nie jest frazeologizmem, cos Ci się pomyliło.

Gminianka
Gminianka

Masz racje Poirytowana. Jak zwykle Zieleciniec jak bydło, najwiecej maja do gadania. Zaorac ta wieś.

Ant pis
Ant pis

Poirytowana zalosna to jestes ty a jak jest mozliwosc poczekania do przyszlego roku to poco piszesz takie rzeczy ja tam widzialem ludzi ktorzy na te piece czekaja. Wiec spokjnie w przyszlym roku dostaniesz dotacje. Pozdrawiam.

Poirytowana
Poirytowana

No właśnie nie jestem żałosna bo poczekam, i nie mam z tym problemu, zaczekam nawet do 2019 ale wstyd mi ze nasza gmina bedzie opisywana w gazecie ze wiesniaki zachowują sie jak za komuny, na co sam wójt stwierdził ze nikomu nie braknie a cala te eskpada jest beznadziejna i niepotrzebna. 🙂 a widzę Ant pis jesteś jednym z tych którzy cala noc stali w kolejce 😀 gratulacje i powodzenia 🙂

Anty pis
Anty pis

Tak ja tam stalem i nie uwazam sie za wiesniaka w tamtym roku dotacji nie bralem wiec dlaczego mi tego odmawiasz w tym roku tak uwazalem i tak zrobilem.

Anty pis
Anty pis

Jak by dobra zmiana nie siala zamentu z pieniedzmi z kopalni mysle ze problemu by niebylo. A tak tez chce skrzystac z dotacji wiec uszanuj tych ludzi ktorzy cala noc tam stali i czekali.

Poirytowana
Poirytowana

Wiesz co, ja im tego nie zarzucam chcieliście staliscie, mnie zależało na dotacji by po urodzeniu dziecka będąc sama w domu nie musieć palić w piecu. Ale nie na tyle zeby robić z siebie pośmiewisko I koczowac cala noc. Poza tym przy zapisach nie bylo mowy o jakimś odczytywaniu listy. Stad moje poirytowanie. Sami ustaliliscie sobie noca jakieś wygodne dla was zasady bez poinformowania wszystkich. Według mnie powinno być zapisane 140osób i lista powinna być zamknięta. Dlatego jest to zalosne i ci ludzie którzy sami sobie. Os umysleli bo być moze tak im bylo wygodnie albo znajomy nie zdążył sie wpisać.

Szumigaj
Szumigaj

Poirytowana to pewnie z tych „byznesmenow” co pietruszką handlują, uważają, że wszystko im się należy na ich preferencyjnych zasadach z muchami w wiejskim nosie.
Prosty lud niech stoi, ja chcę bo już i tyle. Było się postarać choć odrobinę. Wieść o kolejce rozchodziła się błyskawicznie.

Poirytowana
Poirytowana

Szumigaj widać Ci człowieku jeszcze słomę spod butów 🙂 stój kejna noc bo moze niedokonca wszystko upilnowales 😀

Anty pis
Anty pis

Niebylo cie wiec nieoczerniaj ze ktos ustalal zasady za plecami uczestnikow.

Poirytowana
Poirytowana

Jakby tak nie bylo, nie rzucalabym slow na wiatr.

Andrzej
Andrzej

Zasady byly jasne i przejrzyste. Jasne ze lepiej sie wpisac i koniec, ale wtedy po co te listy. Wszyscy ludzie poswiecali dla tej dotacji swoj czas i gdybys naprawde byla zainteteresowana dalabys rade. Ludzie ulropy pobrali. Chyba warto za tą kasę 🙂 Zreszta miejsca byly i przed 8 jeszcze wiec wystarczylo etedy byc nawet bez stania.

Gminianka
Gminianka

Pogrzalo Cię?! Kobieta w ciąży ma koczowac cala noc?! Kpina żenada i beznadzieja!

Poirytowana
Poirytowana

Warto za taka kasę? No nie dziwie sie skoro z takimi ludźmi ma sie do czynienia 😉

Palacz
Palacz

Polecam firmę Hydro-Tech z Rząśnii, szybko tanio i solidnie!

Kursky
Kursky

Szkoda że nie ma takich kolejek przy płatności za abonament radiowo-telewizyjny

Hejahej
Hejahej

Poirytowana zastanawia mnie dlaczego wczoraj pod urzedem nie powiedzialas ludzia ze sa zalosni?

Poirytowana
Poirytowana

Kiedy dowiedziałam sie jakie zmiany wprowadziliscie sobie w nocy to powiedziałam a jak Ty nie slyszales, to miałeś okazje przeczytać to tutaj 🙂

zawada
zawada

Wstyd mi że Rząśnia mając kasę z kopalni (PGE) nie kupuje energii z PGE, nie bogacąc firmy która ją karmi. Załączać bojlery przepływówki, więcej węgla do elektrowni to więcej kasy dla Rząśni

targe66
targe66

Elektrownia nie daje kasy tylko kopalnia….

zawada
zawada

A elektrownia produkuje energię z węgla czy z powietrza. Węgiel dostarcza kopalnia i z tego gmina ma kasę. I także Ty bo te udogodnienia masz za darmo

Ferdek
Ferdek

W Rząśni od lat są instalacje solarne. Wodę grzeje słońce nie prąd. I dobrze bo to konkretny zysk bezpośrednio dla Mieszkańca.

florian
florian

PIS ma racje, zmniejszyć wpływy z opłaty eksploatacyjnej. Rozdać równo, wyrównywać szanse gmin. Nie ma kasy na drogi a tu jeszcze złotego kogucika na dachach brakuje.

L1 L2 L3
L1 L2 L3

Z tego co wiem radni powiatowi z PIS opowiadają się za ta opcją.
Kulisy Powiatu z 03.01.2017.

Ferdek
Ferdek

Tylko żeby dali to gminom lub powiatom a tu raczej chodzi o to by dać sobie. Wyrównywanie szans to taka bajeczka dla naiwnych :/

ciekawy
ciekawy

Pytanie:czy naprawdę ktoś (mieszkaniec)
sprawdził opłacalność tych inwestycji. 8 miesięcy palimy w piecu, woda ciepła jest, dom ogrzany. 4 miesiące słońca (i to nie zawsze). Fotowoltaika słyszałem że bez akumulatorów, gdzie zgromadzić energię. W południe mam prasować prać, w dzień światła nie używamy. Wszystko bierze energię na podtrzymanie elektroniki.
A do ekogroszku też będzie dopłata. Oby to nie był owczy pęd

Dobromir
Dobromir

Ty chyba krewny Poirytowanej 😀 Przecież nawet jeśli nie zużywamy to mamy zwrot z PGE, po to się z nimi umowę podpisuje. Co prawda tylko za 80% ale po kilu latach przy tak dużej dotacji zwróci się na pewno. Dopiero gdybyśmy mieli akumulatory do tego kupić to by zwiększyło koszty i wtedy dopiero stało nieopłacalne, pomyśl 😉
A z ekogorszkiem to byś ciemnoty nie wciskał, kto ci do pieca tyle pieniędzy dołoży? Całkiem za darmo być chciał? Nie rób z ludzi idiotów.

ciekawy
ciekawy

Z czego te 80% Kto zwraca i dlaczego.