Uwaga na fałszywe rachunki

2

Oszuści znaleźli kolejny sposób na łatwy zarobek. Na terenie kilku województw – w tym łódzkiego – rozsyłane są fałszywe pisma informujące o zmianie rachunku bankowego, na który należy uiszczać należność za energię elektryczną.

Przestępcy podszywają się pod Polską Grupę Energetyczną i pod pretekstem wprowadzania nowego systemu rozliczeniowego nakłaniają do wpłat na nowy numer konta. Wszystko wskazuje jednak na to, że tym razem oszuści wzięli sobie na cel przedsiębiorców, których rachunki opiewają na wysokie kwoty.

Zalecamy jednak daleko idącą ostrożność także wśród klientów indywidualnych. Dlaczego?

W lutym funkcjonariusze policji zatrzymali 26-letniego kuriera z Radomska. Mężczyzna zajmował się m.in. dostarczaniem rachunków za energię elektryczną, jednak wcześniej faktury fałszował — zmieniając numer konta, na który należy dokonać wpłaty. Z dotychczasowych ustaleń wynika, iż przedsiębiorczy kurier wyłudził od zupełnie nieświadomych ludzi kwotę 20 tys. złotych.

[alert type=”error” title=”Komunikat prasowy PGE”]

W związku z docierającymi do PGE Dystrybucja S.A. informacjami o przesyłaniu do Odbiorców energii elektrycznej, informacji o rzekomej zmianie systemu rozliczeniowego oraz rachunku bankowego, na który należy uiszczać należności za dostawy energii elektrycznej, pragniemy poinformować, iż PGE Dystrybucja S.A. nie prowadzi prac zmierzających do zmiany systemu rozliczeniowego, jak również nie kierowała do Odbiorców informacji o zmianie numerów rachunków bankowych.

W przypadku otrzymania podobnej korespondencji prosimy o zwrócenie bacznej uwagi na oznaczenie podmiotu kierującego informację, dane zamieszczone w piśmie oraz porównanie ich z informacjami zawartymi w fakturze i wcześniejszą korespondencją dotyczącą dostaw energii elektrycznej od PGE Dystrybucja S.A.

W przypadku stwierdzenia, iż korespondencja kierowana jest przez podmiot inny niż Państwa dostawca (PGE Dystrybucja S.A.), prosimy o kontakt z najbliższym komisariatem policji oraz ze Spółką, telefonicznie (81 7105702) lub za pośrednictwem poczty elektronicznej (sekretariat@pgedystrybucja.pl). – informuje w komunikacie prasowym PGE.

[/alert]

R e k l a m a
guest
2 komentarzy
najstarsze
najnowsze najpopularniejsze
Inline Feedbacks
View all comments
bywam
bywam
5 lat temu

Jest masowe wyłudzenie, zgadzają się daty odczytów, stany liczników. Tauron uczestniczył w przestępstwie.
Najlepsza kara to rezygnacja z Tauron.

bywam
bywam
5 lat temu

Bzdura, w Tauronie pracują jak tylko ludzie.
Problem w tym, że przysyłają 5 kartek listem o zmianie konta i że wszystko można wyczytać na http://www.tauron-pe.pl/zmiany – a strona nie istnieje. Oficjalna strona nie istnieje!!!
Dopiero dzwoniąc do obsługi klienta, potwierdzają że to zmiana nie oszustwo.